Tavaly májusban a Maersk elhozta az A3 szolgáltatást Konstancára. A ZIM is járatokat indított Ázsia, Konstanca és Ilichevszk között 7 db 4.000 TEU.s hajóval, de újabb 13 db 3.800 TEU-s hajóval további járatokat indítanak a pireuszi, isztambuli és konstancai kikötõk kiszolgálására. Ezen kívül a Pacific International Lines és a Taiwan Wan Hai 2008-ban 4 db 2.800 TEU-s hajóval heti járatot indítanak Shaghai, Ningbo, Shekou, Szingapúr, Port Said, Isztambul, Konstanca, Ilichevszk, Jeddah, Szingapúr és Shanghai között. A mûvelet tavaly kezdõdött havi két járattal.
A kikötõ növekedését a DP World által megnyitott Constantza South Container Terminal is hangsúlyozta. A DP World fejlesztései 2021-ig elkúzódhatnak, és tartalmazzák a rakpart növelését 520 m-re, 3 db super post panamax daru beszerzését, valamint a terminál 1,7 milió TEU kapacitásra való felszerelését. 2008 végéig a DP World még 3.500 tároló helyet tervez mûveleti konténerek számára. A tavaly a terminálban még 1.200 konténertárolóhelyet biztosítottak, ami a kapacitást 200.000 TEU-val növelte. A terminál kapott még 2 db super post panamax darut, egy mobil darut és 20 db fuvareszközt beésõ szállításra. Tervezik egy 200 m-es kiegészítõ rakpart fkialakítását is, továbbá a kikötõben egy 24,6 millió euro értékû uszályterminált fejlesztenek, mely a lehetséges dunai forgalmat tudná fogadni.
(Lloyd's List, 2008. január 31., kivonat)