Szerbia 1,5 millió tonnával járul hozzá a konstancai áruforgalomhoz. Konstancának létfontosságú jelentõsége van a szerb gazdaság számára: a nyersanyagok kimeneti, illetve a késztermékek bemeneti kapuja.
Minden találkozás alkalmával a Duna és Konstanca képezik a Basescu és Tadic elnökök közötti tárgyalások fõ témáját. Ez történt 2009 márciusának végén is.
A két elnök már 2008 februárjában egy olyan flotta megépítésérõl döntött, amely kiszolgálná a Szerbia és Konstanca közötti áruforgalmat.
Ide illeszkedik az East Point projekt is. 1998-ban a szerb East Point és a román Romtrans üzembe helyezték a Fekete-tengeri térség akkori legnagyobb gabonatárát (100.000 tonna kapacitás, mely évi 700.000-800.000 tonna gabonaforgalomra alkalmas). Jelenleg az East Point elkezdte a siló fejlesztését, mely képes a tárolókapacitás megduplázására, illetve a búza, kukorica és szója forgalmának növelésére akár évi 3 millió tonnára.
(Cuget Liber, 2009. március 30.)