Öt évvel a Kína-Konstanca konténervonal beindítása után, a kínai befektetők 30%-kal növelik a hajók kapacitását, annak jeléül,hogy az
üzlet nyereséges. Kedden érkezett az első növelt kapacitású (5.668 TEU-s) hajó. A déli konstancai konténer-terminálon (CSCT Agigea) a Xin Pu Dong hajót kínai
és román diplomaták várták. A China Shipping Container Lines (CSCL) 2007 októberében indította el az Asia Black Sea Express (ABX) szolgáltatást, mely 56 nap alatt
teljesíti a körjáratot a Shanghai – Ningbo – Shekou – Singapore – Port Kelang – Suez – Piraeus – Istanbul – Constanta – Ilyichevsk – Suez – Port Kelang – Shanghai útvonalon.
A román piac és főleg a konstancai lehetőségek győzték meg a kínai üzletembereket, hogy fokozatosan lecseréljék a 4.255 TEU-s (51.700 TDW-s) hajókat nagyobb, 5.668 TEU-s (68.000 TDW-s) hajókra. A kínai partnerek “sikeres műveletek”-nek nevezik a Romániában bonyolított üzletet, és remélik, hogy ezzel is erősítik poziciójukat a világ első 10 konténeres hajóstársasága között.
(Forrás: Adevarul, 2012, április 4.)