Az idén szervezték első alkalommal Romániában, Konstancán a „Black Sea Ports & Shipping” c. eseményt, mely a kikötői és a hajózási szolgáltatások területen a legszínvonalasabb esemény, és melyet most már az 5. alkalommal rendeztek meg.
Ez alkalomból Mihai Daraban, a Román Kereskedelmi Kamara az elnöke az alábbiakat nyilatkozta.
“Finanszírozásra van szükség a Duna szabályozásához annak érdekében, hogy hajózható legyen az év 365 napján 2,5 m garantált minimális mélysége. Sajnos, csak Románia, Szerbia és Ausztria érdekeltek igazából a folyami hajózásban. Bulgáriának nincs folyami flottája, Horvátország a hangsúlyt a tengeri, adriai kikötőjére (Rijeka) teszi, Magyarország ökológiai területnek nyilvánította a Dunát (ami gyakorlatilag leállítja a a kikötők fejlesztését), Szlovákia pedig ugyan olyan helyzetben van, mint Bulgária. A Duna újraszabályozásának érdekében szükséges, hogy a hét Duna menti ország (Románia, Bulgária, Horvátország, Szerbia, Magyarország, Szlovákia és Ausztria) közlekedési miniszterei közös frontot alkossanak és közösen mutassanak be Brüsszelben egy egységes projektet.”
(Forrás: Bursa)