A Constantza – Gdansk közlekedési folyosóról

Adrian Zuckerman amerikai nagykövet egy kormányközi megállapodás aláírásakor bejelentette, hogy „új projektet indítunk Románia számára, Lengyelországgal együtt, a Fekete-tengeri Constantza összekötésére a Balti-tengeri Gdansk-kal”.
A „Három Tengeri Kezdeményezés”-en belül két fontos projekt célozza Romániát. „Két fontos projekt, a Rail-2-Sea és a Via Carpatia fontos támogatást kap az infrastruktúra fejlesztéséhez, amely összeköti Constantzát Gdansk-kal. Mindkét projekt a magántőke bevonzását teszi lehetővé”, mondta Lucian Bode közlekedési miniszter.
⁃ A Rail-2-Sea célja a kettős, polgári-katonai felhasználású vasútvonal megépítése Gdansk és Constantza kikötők között. A 3663 km teljes hosszú vasúti folyosó négy államot érint: Lengyelországot, Szlovákiát, Magyarországot és Romániát.
⁃ A Via Carpatia fő célkitűzése egy közúti közlekedési folyosó létrehozása Észak- és Dél-Európa között, Litvánián, Lengyelországon, Szlovákián, Magyarországon, Románián, Bulgárián és Görögországon át, integrálva a részt vevő államok rendszerét.
A Via Carpatia autópálya Klaipeda litván kikötőjét a görög Thessaloniki kikötőjével köti össze. Constantza és Gdansk kikötői nincsenek az autópálya közvetlen nyomvonalán, de vannak összekötő szakaszai, köztük a Constantza – Bukarest – Pitesti – Nagyszeben – Lugoj autópálya. A Via Carpathia útvonalon még két gyorsforgalmi út épülne Románia területén: Nagyvárad – Arad és Lugoj – Calafat.
(Forrás: G4Media.ro)