A román gazdasági növekedés a dunai áruforgalom növekedésében is érezhetõ: az elsp 8 hónapban a forgalom elérte a 18.300.507 tonnát, ami a 2008-ra prognosztizált forgalom 94,7%-át képezi. Csak augusztusban a két csatornán (Duna – Fekete-tenger és Poarta Alba – Midia Navodari) 2.136 hajó tranzitált és 965 zsilipelés történt. A késõbbiekben az épülõ Duna – Bukarest csatorna is eredményezhet további forgalomnövekedést, ugyanis ennek forgalma elérheti évente a 20 millió tonnát. A hajózható csatornákat kezelõ társaság vezérigazgatója szerint az új csatorna beruházása 4-5 évet és több mint 400 millió eurót igényel. A 400 millió euró értékû beruházás mellett elképzelések vannak még két kikötõ megépítésére is a román fõvárostól keletre, illetve délre fekvõ településeken (Glina, illetve 1 Decembrie).
A Duna – Bukarest csatorna része lesz az egyik pán-európai folyosónak (a román fõvárost bekapcsolja az Északi-tengert a Fekete-tengerrel összekötõ folyosóba), így az elsõdlegesen fontos EU-s fejlesztési projektek közt jegyzik, ami finanszírozásra jelölhetõvé teszi.
(Financiarul, 2008. szeptember 18.)