Közlekedéslogisztikai Szakkonferencián jártunk

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége és a Közlekedéstudományi Egyesület közös szervezésében, 2008. október 16-17. között megtartották Balatonvilágoson a XXIII. Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Szakkonferenciát, a következõ mottóval: "A közlekedéslogisztika és a gazdaság kapcsolata, avagy hová lett a logisztikai versenyképességünk?"

A konferencia elsõ napján a délutáni "vizesblokk" keretében elismert hajózási szakemberek mellett (Marton Tamás a Közlekedési Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium részérõl, Pintér Ákos vezérigazgató a Gyõr-Gönyû OKK részérõl és Dr. Szabó Zsolt vezérigazgató a Budapesz Szabadkikötõ és Logisztikai Zrt. részérõl) a konstancai kikötõ magyarországi képviselete is lehetõséget kapott egy elõadásra, "A rendszeres al-dunai áruszállítás aktuális kérdései" címmel.

Az  elõadás lényegesebb mondanivalói az alábbi gondolatok köré ápültek fel:

– a dunai áruforgalom folyamatosan növekszik a román szakaszon és Konstanca kikötõjének célja, hogy a tenger és Közép-Európa közötti "gyorsforgalmi úton" kulcsfontosságú szerepet töltsön be,

– ez a szerep azáltal erõsödik, hogy Konstanca kikötõje egy 3.400 km-rel rövidebb szállítási alternatívát kínál a Távol-Keletrõl a Szuezi-csatornán át a közép-európai országokba érkezõ küldemények számára, mely szerepet megkönnyíti a rendszeres konténer vonalhajózási járatok  beindítása Konstancán,

– a Konstanca és Magyarország, illetve a Konstanca és a többi ország 2001-2007. közötti folyami forgalmi adatok megerõsítik annak a törekvésnek a szükségességét, hogy a magyar kikötõk megõrizzék versenyképességüket a szomszédos országok dunai kikötõivel szemben,

–  a különbözõ projektek (pl. az osztrák Via Donau által elkészített COLD-projekt, azaz a Container Liner Service Danube, Konstanca-Krems között), illetve a hajótársaságok konténerjáratok indításának szándéka (pl. a Touax Rom által Konstanca-Belgrád-Budapest-Bécs-Krems vonalon 144 TEU-s bárkákkal tervezett rendszeres konténerjárat) új kihívásokat, tervezéseket és költségelemzéseket kíván a magyar logisztikai szolgáltatók részérõl.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s