A válság kezdetétől, Kína masszívan fektetett be Görögországban. 2006-2010 között, Kína 1.000-szer növelte Görögországi beruházásait. Kína számára Görögország nem csak Európa kapuja, hanem folyosó is a Fekete-tenger, a Közép-Kelet és a Balkánok irányában.
A kínaiak és az oroszok érdekeltek a görög állami vasúttársaságban is.
A COSCO (China Ocean Shipping Company) prioritásnak tekinti Pireusz kikötő 1. számú mólójának megszerzését. Amennyiben sikerül, teljes egészében fogja birtokolni Pireuszt, hiszen 2008-ban Görögország már kötött egy koncessziós szerződést a COSCO-val két mólóra a három közül.
A kínai- és a görög miniszterelnök 2010-ben 13 kétoldalú együttműködési megállapodást írtak alá. A kínai miniszterelnök meggyőződése, hogy 5 év alatt a kétoldalú kereskedelmi kapcsolatok megduplázódhatnak, elérvén a 8 Mrd. eurót.
(Forrás: Ziarul Financiar, 2012. július 25.)