A konstancai kikötő éves forgalma 55 millió tonna körüli, ami akár megduplázódhatna. Mindez a kelet-európai gazdasági növekedéstől, valamint a Romániát Közép-Európával összekötő infrastruktúrától függ. 100 millió tonna forgalomnál, Konstanca versenytársai lehetnek Hamburg (130 millió tonna), vagy Marseille (90 millió tonna). Ehhez azonban szükség lenne a Duna kotrására, hogy megbízható vízi utat képezzen Constanta és Linz között, valamint autópálya megépítésére a Kárpátokon át, hogy az Erdélyből származó áruk is Konstancán keresztül hagyják el az országot.
A konstancai kikötő számokban:
- 1300 hektár, ebből 480 hektár a kikötői operátoroknak bérbe adva és további 180 hektár még bérbe adható.
- 5000 nagy kapacitású hajó érkezik átlagosan évente a kikötőbe.
- 24.000 alkalmazott dolgozik a kikötőben.
- 100 alkalmazott a kikötő kezelője részéről állandóan készenlétben van, hogy beavatkozhasson vészhelyzet esetén.
- 1000 teherautó érkezik átlagosan minden nap áruval a konstancai kikötőbe.
- 16 olyan hajóval rendelkezik a kikötő, mellyel beavatkozhat tűz, illetve környezeti szennyeződés esetén.
- Forgalom alapján, a konstancai kikötő benne van a legjobb 20 európai kikötők rangsorában.
- 33% nettó nyereséget ért el az elmúlt évben a kikötőt kezelő vállalat.
- 1%-nál kisebb volt a tavalyi forgalomnövekedés 2013-hoz képest.
- 25% a gabona részesedése a Konstancán keresztül exportált áruk között.
(Forrás: Ziarul financiar)