1909. szeptember 27-én került sor a konstancai kikötő hivatalos felavatására, I. Károly király jelenlétében.
Konstanca kikötőjének építése a Fekete-tengeren már 1857-ben megkezdődött amikor a török hatóságok engedményezték a konstancai kikötő és a Cernavoda – Konstanca vasút építését az angol „Danube and Black Sea Railway and Kustendge Harbour Company Ltd.” társaságnak, így a konstancai kikötő most először részesült a viszonylag modern létesítményekből és berendezésekből. A Függetlenségi Háborű után, 1878-ban Dobrudzsa visszatért Romániához, és ezzel megjelentek az első törekvések egy olyan kikötő építése iránt, amely Konstanca stratégiai helyzetét és a fiatal állam gazdasági lendületét szolgálja. 1896. október 16-án került sor a konstancai kikötő építési és korszerűsítési munkáinak hivatalos felavatására, amelyek I.B. Cantacuzino mérnök tervei alapján kezdték el. 1899-ben Anghel Saligny mérnököt, a Cernavodă híd építőjét nevezték ki a Konstancai Kikötő munkáinak igazgatójává.
(Forrás: Focuspress)